10 flori de gradina care infloresc toata vara

Deoarece a inceput un an nou si am inceput si eu sa ma gandesc ce flori noi as vrea pentru anul acesta in gradina, am inceput sa caut pe internet flori care infloresc toata vara. Am gasit un articol care imi spunea ca gladiolele se numara printre florile care infloresc toata vara si atunci am zis nu, nu e adevarat, cine a scris acest articol nu stie ce vorbeste. M-am hotarat sa fac versiunea mea despre acest subiect. Florile din gradina mea care au inflorit toata vara si cat si ce ingrijiri le-au fost necesare pentru a inflori sau a sta inflorite.

1. Trandafirii 


In imagine: Easy does it si teasing Georgia

Sunt niste flori care au nevoie de ingrijire minima:
- trebuie protejati in timpul iernii, mai ales cei sensibili la temperaturi mici
- trebuie taiati in primavara si se administreaza ingrasamant pentru a stimula inflorirea
- iar in timpul verii trebuie ca florile care s-au uscat sa fie taiate.
In acest fel trandafirii isi vor concentra energia pentru crearea altor flori si nu pntru dezvoltarea semintelor.

2. Daliile


Atat daliile pitice cat si cele mari sunt niste flori care infloresc toata vara, poate la fel de prolific ca si trandafirii.
Ingijiri necesare:
- se scot din pamant toamna cand bruma le distruge frunzele; in cazul meu cele pitice le-am scos mai repdede decat pe cele mari deoarece li s-au stricat mai repede frunzele.
- dupa ce sunt scoase din pamant se scutura bine si se curata de pamanul ramas pe ele. Eu de obicei le pun si in apa cu fungicid pentru omorarea microbilor, apoi le pun la uscat la umbra, nu direct in soare.
- apoi se pun la pastrat in anumite conditii: am citit ca optim ar fi un amestec de nisip cu rumegus. Nisipul le pastreaza umiditatea si rumegusul le tine cald. Tuberculii se introduc in acest amestec si se pun la pastrare in beci.
- in timpul iernii trebuie verificati deoarece exista pericolul ca tuberculii sa se strice si sa afecteze si alti rizomi
- primavara , dupa trecerea pericolului de inghet sa planteaza inapoi in pamant
- desi infloresc mai tarziu decat alte plante, florile tin pana toamna tarziu cand da prima bruma.

3. Gazania


Gazania este floarea care se simte cel mai bine cand vara este secetoasa. In timul verilor ploioase creste foarte mult iar florile sunt mai putine. Se pot cumpara seminte si semana in primavara in balcoane/sere, fiecare cu ce are, si se transplanteaza cand trece pericolul de inghet. Sunt niste flori care iubesc caldura.
Ingrijire:
- florile care se trec se taie: aspectul florii se imbunatateste si stimuleaza o alta inflorire prin taierea florilor uscate

4. Carciumaresele


Sunt niste flori indispensabile unei gradini de la tara....
Daca vreti o gradina colorata acestea sunt florile potrivite!
Se planteaza din seminte. Nu sunt niste flori pretentioase si pot fi plantate direct in gradina fara a trebui sa faceti neaparat rasaduri. Totusi distanta dintre ele trebuie sa fie de macar 5 cm deoarece sunt niste flori care cresc destul de puternic. Sunt niste flori inalte deci trebuie plantate in spatele straturilor de flori.
 O alta caracteristica a carciumareselor sunt varietatea de fluturi pe care-i atrag in gradina: cu cat stratul de carciumarese este mai mare cu atat o sa aveti mai multi fluturi in gardina.
Carciumaresele infloresc pana toamna tarziu.

5. Craitele


Sunt atat pitice cat si inalte. Craitele inalte cresc prea dezordonat pentru mine, eu le prefer pe cele pitice dar si cele inalte au farmecul lor.
Eu le cresc tot din rasaduri plantate in balcon. Atat cele mari cat si cele mici se ramifica destul de puternic deci trebuie plantate la o anumita distanta.

6. Salvia anuala


 Contrastul dintre rosul puternic al florii si frunzele verzi arata splendid in timpul verii.
Sunt niste flori care se cresc tot din seminte, asemanator cu Craitele. Spre deosebire de Craite acestea trebuie smulse pentru ca altfel arata urat cand se usuca. Smulgerea florilor uscate favorizeaza reinfloriea, ca la majoritatea florilor.

7. Salvia perena

Foarte frumoasa si extrem de florifera, este preferata de albine si insecte. Infloreste toata vara si, ca majoritatea plantelor ii place sa fie curatata de florile care s-au trecut. Curatarea este de fapt foarte importanta atat pentru ca planta sa isi mentina aspectul, cat si pentru cantitatea si calitatea florilor. infloreste toata vara fara a fi o planta pretentioasa la sol sau apa.



8. Florile de piatra


Florile de piatra sunt foarte usor de crescut. Nici macar nu trebuie semanate in fiecare an. Daca pamantul nu este deranjat foarte tare, atunci florile vor iesi singure in fiecare an deoarece toamna semintele se scutura singure.
Le place soarele dar cand soarele este chiar prea puternic, florile se inchid.
Pe masura ce se maturizeaza tulpina creste dezordonat si covorul compact isi cam pierde din frumusete.
Un alt minus ar fi buruiana greu de curatat dintre flori. O solutie ar fi plantarea florilor printre un strat mic de pietris, nu degeaba le spune flori de piatra....

9 Mirabilis jalapa sau Noptite


Asemanator Daliilor, noptitele au ca si radacini niste tuberculi. Modul de ingrijire si depozitare pe timpul iernii este la fel ca al daliilor.
Denumirea de noptite vine de la faptul ca florile se inchid in timpul zilei cand lumina este puternica si se deschid seara sau in zilele innorate.
Florile care se trec cad singure sau cu putin ajutor daca scutur putin de planta...

Cu siguranta sunt mai mult de 8 palnte de gardina care infloresc toata vara dar pe acestea le-am avut eu in gardina.


10. Coreopsis grandiflora

Cuprinde o sumedenie de varietati. Eu am doar doua in gradina si preferata mea este Coreopsis Grandiflora Sonlana Glow, Infloreste mai tarziu, adica pe la inceputul verii si continua sa infloreasca pana toaman tarziu. Floarea infloreste mai abundent daca este curatata de florile care au trecut.

     Coreopsis Grandiflora Sonlana Glow

    Coreopsis grandiflora presto

Are florile batute, este mai micuta decat Solana Glow si mai putin spectaculoasa.



Comments

  1. O idee foarte buna.
    Cu permisiunea ta, as mai adauga: pufuleti (ageratum mexicanum), condurasi, ochiul boului, dimorfoteca, fluturasi (Gaillardia Aristata kobold), cosmos, regina noptii, flori din familia Rudbechia, echinacea. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Angelikue! Ochiul boului am avut si eu anul asta dar la mine nu au inflorit toata vara si de aceea nu i-am bagat in lista. Au inflori si apoi s-a uscat toata planta. Restul din plantele pe care le-ai enumerat nu le am si nu le-am avut de aceea nu mi-am dat cu pararea. Eu am vorbit numai si numai de plantele pe care le-am avut in gardina si care stiu cum se ingijesc si cum se comporta.
      Multumesc pentru completare! sunt sigura ca este binevenita pentru toti oamenii care sunt interesati, inclusiv pentru mine.

      Delete
  2. Buna seara si un An Nou plin de sanatate, bucurie, spor in toate si roade bogate. Interesant articolul mai ales ca deja este experimentat. Partea cu florile este problema sotiei dar, in gradina de legume, eu imi protejez legumele si inveselesc atmosfera cu flori (condurul doamnei,craite, galbenele, carciumarese) in acest mod atrag polenizatori si pradatori pentru unele insecte si ma bucur si de efectele alelopatice ale unor flori.
    O seara minunata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. An nou fericit cu multa sanatate si bucurie va doresc! Florile trebuie sa fie nelipsite din orice gradina! La mine mama si bunica se ocupa de legume. Specialitatea mea sunt florile si in curand, sper, pomii.

      Delete
  3. Pentru dalii te invidiez cel mai mult. Sun atat de frumoase !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si mie imi plac Dani, vreau sa imi iau pentru anul viitor 2 pompon: una roz si una portocalie si una rosie. In Grecia nu se fac? Nu e o gluma dar pur si simplu nu stiu...

      Delete
  4. Ce frumuseti! cred ca e o placere sa le vezi mereu inflorite, culorile sunt perfecte si atat de luminoase. Si o bucurie sa ne reamintim de florile verii acum in miez de iarna. Toate cele bune!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii Dana ca ma uit cateodata la flori in timpul iernii si ma gandesc la cum as vrea sa imi planific gradina pentru anul viitor.

      Delete
  5. Olá Adriana
    Passeando pela net eu encontrei o seu blog e me encantei com este belíssimo artigo sobre várias espécies de flores. As dicas que você sugere são excelentes. Já me fiz sua seguidora para acompanhar o teu belíssimo trabalho.
    Um beijo carinhoso

    http://sonhossepoesia.blogspot.com.br/

    ReplyDelete
  6. Am si eu noptite si nu se inegreste floarea, dar se inegreste saminta florii

    ReplyDelete
  7. De dalii imi voi aminti mereu cu drag. Sunt mari, colorate, frumoase, de efect!

    ReplyDelete
  8. Draga Adriana, mi-ar fi de mare folos sa imi spui cu ce solutie speli bulbi pentru a-i dezinfecta( permanganatul de potasiu nu se mai fabrica).. Te urmaresc cu interes maxim, mai ales ca ai gradina intr-o zona de munte, ca si mine de altfel.
    Multumesc anticipat si succes in continuare!

    ReplyDelete

Post a Comment