Pomi fructiferi pentru gradini mici

Pomii columnari sunt potriviti pentru gradinile mici sa chiar pentru cultivare pe terase sau balcoane in ghivece. Deoarece fac florile si fructele direct pe tulpina, nu au coroana mare si deci nu ocupa prea mult spatiu.
In primii ani de viata, udarea se face mai frecvent, pana cand radacinile se extind si pomul isi poate procura singur necesarul de apa.
Marul este singurul pom fructifer cu adevarat columnar si poate produce in medie, la maturitate in jur de 5 kg.
Dimensuini: 30 cm in latime si 2.5m-3 m in inaltime.




 

Am achizitionat si eu de curand doi meri columnari de la Yurta, pentru gradina mea mica.




 In 2019 au rodit si culumnarii mei. Nu cei din imagine ci altii, plantati tot in 2017. Merele au fost foarte frumoase dar cum nu i-am stropit la timp au facut viermi. Marimea marului destul de buna avand in vedere ca pomii erau extrem de tineri. Au facut cam 4.5 mere din al doilea an de plantare. Am luat si doi peri insa pere au fost multe si mici. Probabil trebuia sa rup din ele si sa las doar cateva ca sa se poate dezvolta normal. Mai jos aveti cateva poze cu columnarii si roadele lor.




Sa fie acesta viitorul livezilor?



Comments

  1. Am si eu doi meri columnari in gradina, din care unul a crescut foarte frumos, se umple primavvara de flori, dar merele sunt si mici si urate, imposibil de consumat. Poate tu vei avea noroc de soi bun. :) Tare greu este de postat comentariul la tine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna seara,multumesc de vizita!Oare de ce nu cresc mai mari? De cat timp ii aveti? Poate cand ajung la maturitate o sa faca frcute mai mari! Am inteles ca numai din anul 4 rodesc si ar fi chiar indicat in primii ani sa se rupa florile ca radacinile sa se dezvolte mai puternic.
      In ce sens ati intampinat dificultati in postarea comentariului? Nu este foarte vizibila casuta oentru comentarii?

      Delete

Post a Comment