Suc de rosii

Am avut un an cu rosii din belsug. Asta nu datorita mie, mama a fost harnicuta! Contributia mea s-a rezumat la plantarea semintelor si o stropire si cam atat. Mama insa le-a plantat, le-a copilit, le-a legat, le-a stropit.
Le-am stropit cam mult anul acesta. Fara stropire nu a fost posibil, nu am fi avut nici o rosie!
Si cum rosiile au ajuns sa fie pline de fruct, am zis ca e timpul sa facem ceva bulion.


 Mica padure de rosii..



Ce a fost mare si suculent, a mers la bulion iar ce a fost mic si amarat a ramas pentru consum.Nu se compara nimic vara cu niste rosii de gradina cu branza...


   Dupa ce le-am pus la foc, am strecurat bulionul si am separat cojile si semintele de sucul de rosii.
   Pentru asta am folosit ustensila din poza de mai jos. Sincera sa fiu, nu sunt experta in facut bulion, dar este o unealta destul de buna pentru facut suc de rosii. A noastra are 2 site pentru a separa initial coaja de rosie de bulion si apoi mai are o sita pentru a inlatura si semintele mici.
   Din pacate cei de la Moulinex nu stiu ca si romanii fac bulion asa ca la noi nu se gaseste in magazine dar este foarte usor de manevrat, dezasamblat, curatat....


Asa arata bulionul inainte sa fie turnat in sticle. Din pacate am uitat sa fac poze in timpul utilizarii dispozitivului de mai sus.


 Sticlele adunate din 2 transe de bulion (eu am participat doar la una :D)
 Sticlele au fost preincalizete in prealabil in cuptor.

Comments

  1. Frumoasă realizare!

    La iarnă vor prinde tare bine, iar gustul bun va aminti de roadele verii, din propria grădină.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sincera sa fiu eu prefer rosiile proaspete. Pacat ca nu pot sta sproaspete peste iarna.

      Delete
  2. I can not imagine a garden without tomatoes, too! I used to plant 15-22 tomato plants, but I have only 6 plants this year. We eat them all! Your tomatoes look great!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I don't think 6 would be enough for me... these days we eat tomatoes every day. I agree that tomatoes and vegetables in general should be a part of every garden. It's a special feeling when you eat vegetables and fruits from your own garden.

      Delete

Post a Comment