Cui ii este pofta de caise?

   Pozele sunt din 2018. A fost primul an in care caisul meu a facut mai multe fructe decat a putut duce si a fost nevoie sa sprijin crengile cu proptele ca sa nu se rupa.
   In 2017 a facut putine fructe si acelea au fost mancate de grauri. Ca in 2018 sa nu se mai intample acelasi lucru, am instalat CD-uri in pom ca sa sperie pasarile. Datorita faptului ca lumina se reflecta in ele, pasarile s-au speriat de reflexia creata si nu au mai venit sa manace fructele. I-am povestit vecinului despre metoda CD-urilor si acum si-a pus si el in pomi si pe gard pentru ca pasarile veneau pe gardul de lemn si se odihneau si il si murdareau. Cred ca a vazut si el ca functioneaza metoda ca am vazut ca si vecinul lui a pus in gradina CD-uri. :)) Umbla vorba repede!
  Trebuie sa recunosc ca au fost cele mai bune caise care le-am mancat vreodata. 
  Probabil ca s-au epuizat resuresele pomului pentru ca in 2019 nici nu a inflorit. Vom vedea in 2020!










Comments

  1. Replies
    1. Si eu mi-am facut pofta singura.

      Delete
    2. Mamaia mea avea o livada cu pruni. Tot asa stateau fructele - ciorchine.

      Delete
  2. Prin taierile anuale se elimina alternanta de rodire si riscul de epuizare a resurselor pomului.

    ReplyDelete
    Replies
    1. In 2019 am chemat pe cineva care se pricepe la tuns pomii si a tuns toata livada dar nu a inflorit.

      Delete
  3. Si mie mi-e pofta! :)
    Cat de minunat trebuie sa fie sa intinzi mana si sa iei un fruct din pomul care creste in gradina proprie!
    Anul acesta va da rod! :)
    Zile senine iti doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa stii ca ai dreptate Diana cu luatul fructelor din copac sa nu mai zic de culesul capsunilor, murelui, zmeurei si coacazelor! Sa vedem daca face ceva anul asta. In toamna lui 2018 am comandat inca 10 pomi printre care inca un cais ca sa avem de rezerva :)) O saptamana usoara si tie!

      Delete
  4. Anul trecut a fost cred primul an in care am facut caisata! :D
    Si chiar nu imi pare rau! Si vreau sa spun ca cele mai bune ciuperci pe care le-am mancat au fost cele crescute pe un pat de caise, cazute la o furtuna. Proprietarul a avut o idee geniala cu ele! :)
    O saptamana frumoasa, Adriana!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suzana, dupa ce mi-a povesiti sotul meu ca o colega de-a lui a murit dupa ce a mancat niste ciuperci, eu nu mananc decat din comert. Sporii se pot duce de pe cele otravitoare pe cele bune si gata. O saptamana buna si tie!

      Delete
    2. Cand ai zis comert incluzi si piata sau nu? Pentru ca ciupercile le mai iau din piata, dar sunt cele obisnuite. Nu m-as incumeta sa le culeg din padure.

      Delete
    3. Nici sa nu culegi din padure ca nu se stie niciodata. Eu nu iau din piata, numai din magazin dar daca ai pe cineva de incredere in piata, care are firma si le cultiva in spatiu inchis, nu vad de ce nu.

      Delete
  5. Mie! Sper ca anul acesta să fie rodnic.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu sper, dar o sa vedem repede dupa cum infloreste!

      Delete
  6. Cumpar de la cineva mere o data la doi ani. Intr-un am rodesc pomii, intr-unul nu prea. Nu stiam ca exista o explicatie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca depinde de mai multi factori mai ales daca nu ii fortezi sa rodeasca!

      Delete

Post a Comment