Iris reticulata

   Mici, plapanzi,colorati si de efect. Cum altfel i-as putea descrie pe irisii pitici?
   Imi plac tare mult irisii astia, desi, din cauza vremii capricioase de pe la noi, nu m-am putut bucura in fiecare an de frumusetea lor.
Sunt plante perene cu  bulb care se planteaza in toamna si isi arata splendoarea primavara. Si asa nu sunt destule plante care infloresc atat de devreme, cel putin in zona noastra.
    Din nefericire eu am un singur fel Katharine Hogdkin, in traducere libera irisi pitici de un albastru pal cu insertii de galben in mijloc, si dungi care pleaca dinspre inima irisului inspre exterior, de un albastru mai inchis...o nebunie ce mai!
   In fiecare an tot zic ca imi cumpar si alte culori dar ce sa vezi, cand vine toamna uit de tot ce vreau sa cumpar si imi cumpar numai lalele si narcise. Tot zic ca imi fac o lista cu ceea ce vreau sa cumpar si tot omit. Nu si anul asta! Anul asta vreau lista si o sa o fac in excel ca asa e cel mai modern zilele astea. In plus nu uit unde am pus hartia, schimb prioritatile in caz ca nu am buget si e mai simplu.

  Apropo...voi va setati un buget in iarna pentru cumparaturile de plante din primavara sau toamna,sau faceti ca mine...imi spun comanda acolo ca vedem noi cu ce platim! :))
  Sotul numai ma intreaba...cate sute de lei? Si eu zic...ei de ce vrei sa stii si tu? Cateva acolo, nu multe. Dar de la nu multe, daca adun, la sfarsitul anului, trec de mie. Oricum, haine nu imi cumpar prea multe, de baut nu beau, de fumat nici atat...trebuie sa aiba si omul un viciu care sa il faca fericit! Numai ca in cazul meu viciul asta este frumos si incanta privirile!
  Si uite ca am deviat de la subiect. Un singur lucru mai am sa va spun despre irisii astia: vin si in alte culori, albastru inchis, visiniu, si variatiuni pe aceste culori.










Comments

  1. Sunt o frumusete, Adriana! :) Par diafani!
    Poate ca ma insel - ma pricep la flori cum se pricepe cainele la tricotat - dar in zona blocului apar, an dupa an, irisi. Florile sunt albastre dar tulpinile sunt mai lungi - sunt singurele flori care au rezistat din perioada cand zonele verzi de la blocul nostru erau adevarate gradini.
    Cu adevarat frumos "viciu" ai, mai ales ca bucuri si privirile altora, oferi albinutelor "surse de hrana"... :)
    Iti doresc sa ai o saptamana linistita! Spor la gradinarit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se prea poate, Diana! Arata cumva asa: Iris sibirica? Diferenta dintre cei doi, in afara inaltimii, perioadei de inflorire si culorii este ca irisii mei mici au bulb, pe cand sibirica au radacina. Ce s-a intamplat cu gradina din fata blocului? A murit persoana care avea grija de ea? Uite ai putea sa iti faci gradina ta de flori in fata blocului. O metoda de relaxare garantata! Asta dupa ce trece nebunia cu Covid...daca trece anul asta!

      Delete
  2. Good morning Adriana,
    What a beautiful Iris this is. I have two different purple one's. Buy them every spring and
    plant them in the garden but they never come back.
    Have a wonderful new week.
    Rosehugs Marijke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Marijke, the gardener's in the world have something called the right plant in the right place. I am sure that you know what it means. I think this saying applies to the irises in your garden. I can think of one reason that maybe they don't like it. The moisture in the soil maybe it's too high. I have mine fir years now and they reemerge every spring. What do you think is the cause.
      If you want to have irises in your garden maybe you can try a type that has roots and not bulbs: pumila are also small irises and bloom in the late spring/beginning of summer, or iris sibirica but these are bigger in height. Both these types have rooths insetad of bulbs.
      Have a good week and stay healthy!

      Delete
  3. Nu tin minte sa fi vazut astfel de culori la irisi! Sunt de vis!
    Eu ar trebui sa-mi 'setez' bugetul pentru carti, dar inca nu am reusit! :D
    O saptamana minunata, draga Adriana!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din punct de vedere al cartilor, eu nu mai am timp sa citesc dar inainte sa am copil, citeam de la Bookster. Firma noastra a facut contract cu ei si oricine din firma poate comanda online cartea dorita si vin si o aduc la munca. Nu am mai cumparat atat de multe carti asa. O saptamana frumoasa, Suzana!

      Delete
  4. Sunt foarte frumosi acesti irisi! Eu nu am in gradina decat din aia "normali"! :)
    Saptamana placuta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Ella, eu nu am din aia normali. Banuiesc ca te referi la iris germanica. De fapt am unul comandat de la Gradinamax deci probabil ca nu mai este. O saptamana faina si tie!

      Delete

Post a Comment